On the road met m'n ouders - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van José Straver - WaarBenJij.nu On the road met m'n ouders - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van José Straver - WaarBenJij.nu

On the road met m'n ouders

Blijf op de hoogte en volg José

29 September 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo iedereen,

Inmiddels zit mijn twee weken semester break erop en ben ik alweer aan mijn tweede week colleges begonnen. Zoals jullie weten zijn mijn ouders aangekomen in Nieuw Zeeland tijdens mijn break en ben ik een weekje met ze op pad geweest. Hierover zal ik jullie iets vertellen maar eerst, zoals gebruikelijk, iets over mijn schoolactiviteit.

Ik heb bijna al mijn resultaten terug gehad, dit zijn twee mid-semester toetsen en een essay, en alles heb ik gehaald :) het één uiteraard iets beter dan het andere maar met alles boven de 7 mag ik niet klagen. Vanavond krijg ik mijn laatste essay terug als het goed is en hopelijk kan ik dan zeggen dat ik prima op schema lig naar 30 studiepunten en een geslaagd schoolsemester aan de andere kant van de planeet. Voor de komende tijd heb ik nog een groepspresentatie op de agenda staan (deze is volgende week) en een essay die af moet voor 7 oktober. Daarna heb ik een kleine pauze tot de laatste examens, deze zijn op 20 & 29 oktober en 11 & 12 november. En ja, daarna heb ik lekker vrij en kan ik reizen, werken, ontdekken, genieten en komt Hans in december deze kant op voor ons grote avontuur op het zuider eiland :D

Dan nu toch echt iets over het reisje met mijn ouders, wel een beetje gek om aan de andere kant van de wereld, in mijn eigen kleine bubbel, ineens mijn ouders op te halen van het vliegveld. Daarbij was het voor hun de eerste keer dat ze uberhaupt in zo'n groot vliegend apparaat zaten dus het was spannend voor iedereen. Gelukkig is alles goed gegaan en na een kopje koffie op het vliegveld en een simkaart voor de telefoon van pap heb ik ze afgegooid bij hun hotel. Daarna een korte tour van Auckland, nou ja queenstreet, en een rondleiding door mijn appartement (ja het is toch fijn als je ouders zien waar je woont en dat alles goed geregeld is). Natuurlijk was er een jetlag aanwezig dus al te lang duurde het niet voordat ze weer veilig in hun hotel waren ;)

De volgende dag kon het avontuur echt beginnen, met de bus naar de camper-verhuur-meneer en na een aantal formuliertjes en een 'oooooh dat is een groot ding' gingen we op pad. Aangezien ik slechts een week had om met ze door te brengen besloten we het noordelijke deel van het eiland te bezoeken. Via de westkust reden we omhoog om onderweg te stoppen bij de grootse kauri boom van het land, en met groot bedoelen we niet de hoogte maar de breedte ;) Onderweg veel heuvels, groene weilanden, koeien en schapen dus behalve de heuvels verschilt het niet zoveel van Nederland hoor.. Helemaal naar het puntje van Nieuw Zeeland gingen we vervolgens: Cape Reinga, de plaats waar volgens Maori traditie de geesten van de doden het land verlaten op weg naar hun laatste rustplaats. Ook is het de plek waar de twee oceanen samen komen en hoe gek het ook klinkt want hoe weet de zee nou waar het ene begint en het andere eindigt, je kunt het zien :)

Na het uiterste puntje bezocht te hebben gingen we via de oostkust weer terug omlaag: op naar de Bay of Islands. Via een pontje kwamen we in Russel, op een schitterende campsite met uitzicht over de baai, zou toch leuk zijn om daar ook een boottochtje in te maken en wellicht dolfijnen te zien? In de ochtend kregen we eerst een leuke verassing, terwijl ik de eendjes wat muesli voerde kwam er een weka uit de bosjes die toch ook wel nieuwsgierig was naar al dat lekkers. Als dierenvriend vond ik dit fantastisch en stiekem heeft pap er een foto van gemaakt dus die moeten jullie nog maar eens aan hem vragen ;) Dan het bootje, zoals jullie misschien weten heeft mam een lichte aanleg voor zeeziekte dus ging ze niet mee, alleen pap en ik dus. Helaas was het slecht weer en hebben we geen dolfijnen gezien maar de eilandjes, het groen, de gekke vogels en het stuiteren van de boot maakte het toch tot een heel avontuur.

Na de Bay of Islands verder omlaag, terug richting Auckland, met een stop bij Goat Island. Hier kun je snorkelen en is het water zo helder dat je dat niet eens hoeft te doen want je kunt zo ook de vissen en andere zeedieren zien. De snorkelende, nou ja poging tot snorkelende, chinezen bracht wat entertainment en na een klauteravontuurtje van mijn kant gingen we verder omlaag. Tijdens deze rit ook nog gestopt bij twee watervallen want die heb je hier ook in overvloed.

Ik moest weer terug naar de stad want school zou bijna beginnen en zo konden pap en mam verder op hun avontuur around the country. Ze zijn inmiddels al op heel wat plekjes geweest: Coromandel, hot water beach, Rotorua, enzovoorts. Volgens mij vermaken die zich prima ;) Ze komen rond de 10e weer richting Auckland om hier nog een weekendje met mij op te trekken, dan zal ik ze eens wat moois in de omgeving laten zien.

Afgelopen weekend was er dan ook weer de gelegenheid om met mijn drie vrienden op avontuur te gaan. Zaterdag stond er een wandeling op de agenda, of ja meer een berg beklimming dwars door de bossen, met een schitterend uitzicht en heel wat gevloek in meerdere talen vanwege de zwermpjes beesten, heerlijk :) In de avond een bezoekje aan Rainbows End, het grootste attractiepark van Nieuw Zeeland, waar het Nightrides avond was. Ik weet dat ik verwend ben met Joris en de Draak en de omvang van de Efteling maar het park was best klein :p We hebben er 3u rondgelopen en alle attracties gehad en wat waren de mannen weer lief: een oranje olifant knuffel is inmiddels in mijn trotse bezit :) Op zondag was er een middagje voetballen in het park gepland, lekker in het zonnetje en vrienden maken met wildvreemden door een potje voetbal. Zo blijkt Klaas-Jan Huntelaar een grote bekende te zijn hier en is Van Persie een vrouwenmagneet ;) weer wat geleerd..

Voor de komende tijd staan er nog wel wat avontuurtjes op de planning: Ziplinen op waiheke island, naar Rotorua voor een weekendje (kennelijk heb ik beloofd om uit een vliegtuig te springen met een parachute), naar Cathedral Cove... Teveel om op te noemen maar het is vast helemaal super!

Ik hou jullie op de hoogte en zal een aantal foto's toevoegen van mijn reisje omhoog samen met pap en mam. Tot snel allemaal en voor degene die het willen weten, ik ben al over de helft dus ik ben bijna weer terug ;)

Liefs uit Auckland

  • 29 September 2014 - 12:01

    Wil Vermond:

    hai José, net je verslag gelezen, leuk hoor. En zo te zien hebben je vader en moeder het ook nog goed. Ze zijn wel moeilijk te vinden op de foto's. Fijne tijd verder, nog even genieten daar, voor je het weet is het weer voorbij.
    hart. groeten uit Almkerk,
    Wil

  • 29 September 2014 - 18:56

    Jeske:

    He Jos! Wat leuk om je verhalen te lezen! Zo te lezen heb je het naar je zin daar en maak je veel mee, en een hele mooie bijkomstigheid natuurlijk dat het qua studieresultaten ook alles behalve slecht gaat! :) Geniet er nog lekker van daar.. Hier in Nederland en bij Triade mis je niet veel hoor, vooral het mindere weer is geen gemis gok ik ;-) Liefs, Jeske
    p.s. ben stiekem wel jaloers dat je gaat parachute springen!

  • 12 Oktober 2014 - 22:59

    MPG Vermond:

    Hoi José,


    Ben eigenlijk best wel een beetje jaloers, in onze tijd reisde je niet zomaar naar een of ander contingent om te studeren, so wie zo studeren was not done, en zeker niet als je de oudste was, thuis was veel werk te doen, ik gun jou dit zo van harte, en vind het zo leuk die verslagen te lezen. Ien en Gerard zijn nu denk ik aan het pakken voor de terugreis, voor hen ook een hele onderneming met het vooruitzicht uren in het vliegtuig. Het afscheid moet voor jou niet pijnlijk zijn hè, na een paar maanden ben je weer terug.
    Nog een mooie tijd toe gewenst.
    Groet,
    Tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 20 Mei 2014
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 7594

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: