Girls trips en examens - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van José Straver - WaarBenJij.nu Girls trips en examens - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van José Straver - WaarBenJij.nu

Girls trips en examens

Blijf op de hoogte en volg José

28 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Hier ben ik weer na een tijdje stil te zijn geweest met een kleine update vanaf een eiland aan de andere kant van de wereld. De komende weken ben ik druk aan de studie want examens staan op de stoep. Afgelopen weken heb ik mijn laatste essays ingeleverd en mijn eerste examen zit er inmiddels ook al op, nog 3 te gaan. Ik kan dus eigenlijk heel kort zijn over mijn schoolactiviteiten hier, alles loopt prima op schema, de resultaten zijn top en ik ben bijna klaar haha dat klinkt toch best wel goed he?

Snel maar weer over naar de leuke dingen dan. Er zijn wat dingen gebeurd de afgelopen tijd, zo heb ik via een slimme omweg een working holiday visa weten te bemachtigen wat inhoudt dat ik vanaf nu legaal aan het werk kan!! Dat is natuurlijk mooi meegenomen want dit geeft mij de gelegenheid om de hele maand november fulltime te werken en wat centjes te verdienen voor mijn reisje met Hans. Daarnaast gaat zo’n beetje alles wat ik heb meegenomen hierheen kapot (broeken, rugzak, sokken, vest) dus kan ik hopelijk wat geld investeren, een nieuwe rugzak zal er zoizo moeten komen natuurlijk want om Hans nou alles te laten dragen de hele tijd is ook zo gek.

Het laatste weekend van mijn ouders hier in Nieuw Zeeland was super :) ze kwamen terug naar Auckland zodat ik ze mijn stad kon laten zien. Op zaterdag heb ik ze opgepikt van hun campsite, met dank aan de crosswagen van Ahmed, en zijn we (Pap, Mam, Alizee en ik) een tripje gaan maken langs de bezienswaardigheden in Auckland. Eerste stop: de franse markt, lekker een kopje koffie en wat kaas voor de liefhebbers. Daarna naar Mount Eden, de hoge berg in het midden van de stad waar je een schitterend uitzicht hebt over heel Auckland en aangezien het weer mee zat hebben we lekker in het zonnetje bovenop de berg gezeten. Na een korte lunch door naar Auckland Domain, dit is een van de grootste en mooiste parken van de stad en tevens de locatie van het oorlogsmuseum. Pap en mam gingen op cultureel bezoek in dit pand wat een beetje aandoet als oud grieks en Alizee en ik vermaakten ons in het park met circusartiesten en een zonnetje. Op zondag moest de camper ingeleverd worden dus heb ik pap en mam opgepikt van de camperverhuurplek en nadat we de koffers hadden afgegooid bij het hotel (tegenover de vertrekhal en een luxe kamer hoor) gingen we richting centrum. Het Indiase nieuwjaar werd gevierd dus onder het genot van een drankje keken we naar dansende mensen. Ook nog wat rondgestruind langs alle kraampjes en stiekem wat gegeten ;) Over eten gesproken, 's avonds kwamen Kris, Ahmed, Alizee en Lotta ons opzoeken in de stad zodat we met z'n allen konden eten. Ik vond het heel erg leuk om pap en mam voor te stellen aan mijn vrienden hier en ze te laten zien hoe mijn sociale cirkel hier eruit ziet. Heerlijk gegeten, gelachen, gekletst en leuk om te zien hoe twee werelden dan samen komen. Later die avond heb ik pap en mam weer veilig terug gebracht naar hun hotel zodat ze lekker konden uitrusten voor de lange vlucht naar huis. Die is goed verlopen en ze zijn veilig weer in Lopik aangekomen, Ton en Joke bedankt voor het ophalen op Schiphol :) Inmiddels is de jetlag ook weer weggetrokken heb ik begrepen dus het normale leven voor hun is weer begonnen. Ik ben stiekem best trots op ze dat ze naar de andere kant van de wereld gevlogen zijn om te delen in mijn avonturen en te genieten van dit mooie land. Jullie hebben vast al wel een aantal mooie verhalen van ze gehoord en er zullen er vast nog veel volgen, met 1700 foto's moet dat ook bijna wel ;)

Een paar kleine tripjes heb ik ook nog in mijn weekenden weten te proppen, je moet toch de omgeving een beetje verkennen natuurlijk. Zo gingen Alizee en ik op weekendtrip richting Taupo en Waitomo, die mannen moesten maar lekker zelf uitzoeken wat ze gingen doen ;) Het weer liet zwaar te wensen over, de glowworm grotten in Waitomo waren leuk maar het avontuur er omheen was een kleine deceptie (2 aziaten en 2 duitsers die allemaal nagenoeg geen engels spraken, jottum) maar ik heb me meer dan prima vermaakt. Sneeuw onderweg, lachen gieren brullen in de auto, lekker roddelen over andere mensen en genoeg pitstops maken voor koffie en wat lekkers. Ik kan me herinneren dat ik uit een vliegtuig zou springen maar door het slechte weer is het hier niet van gekomen, wellicht krijg ik Hans zo gek om met me mee te gaan..

Beter was het avontuur richting Rotorua, ook wel bekend als DE plek in Nieuw Zeeland waar je moet raften en andere gekkigheid moet doen. De mannen gingen met z’n drieën (en de vriendin van Kris) lekker in een bootje van een waterval af terwijl Alizee en ik hadden bedacht lekker te gaan ziplinen, het beviel ons immers prima zo zonder de jongens. Normaal gesproken ga je met een groep van 10 toeristen en 2 gidsen de boomtoppen in maar wij hadden geluk: het regende pijpenstelen dus we waren maar met z’n tweetjes met 2 gidsen!! Het was fantastisch, lekker hoog door de bomen vliegen, op z’n kop hangen, van platformpjes af vallen, achterstevoren, noem het allemaal maar op en we hebben het op 22 meter hoogte gedaan. Bijkomend voordeel omdat we maar met zn vieren waren: we hebben het hele parcours lekker 3x gedaan :D Ik moet eerlijk toegeven dat ik Alizee nog nooit zo heb zien lachen en genieten en ik denk eerlijk dat dit het leukste was wat we hier tot nu toe hebben gedaan. Als kers op de taart werden we na ons doldwaze avontuur door onze gidsen afgezet bij het plaatselijk bier café, ja dat is aan ons wel besteed. Hier kwam de rest ook naartoe en na een welverdiende pizza en wat biertjes zijn we nog naar de hotsprings geweest om op te warmen. Ik zal wat foto’s van het ziplinen toevoegen en elke keer als ik ze bekijk krijg ik weer een glimlach van oor tot oor op mijn gezicht.

Afgelopen weekend hebben we een dag bezoekje gebracht aan de hot water beach in Coromandel en de Cathedral Cove, 1 van de mooiste plekken op het noordereiland zo werd gezegd. Het is een beetje een gekke gewaarwording om een strand op te lopen en bubbelende modder te zien, dat kan nooit bubbelen omdat er kokend heet water onder de grond zit, toch? Ok, en nu? Dan pak je een schep en graaf je een gat, komt er water omhoog uit de grond en dan…. REN JE NAAR DE ZEE OMDAT JE VOETEN IN BRAND STAAN!! Haha want ja, geloof het of niet, het water wat omhoog komt uit de grond is kokend heet.. Dus om lekker in warm water te kunnen zitten moet je strategisch een gaatje graven waar ook een beetje koud water uit de zee in kan stromen zodat je achterover kunt zitten en genieten. Na dit welverdiende schoonheidsmomentje gingen we 5km verderop naar Cathedral Cove en ja er is niks van gelogen, het is hier schitterend. Ik ga hier straks met Hans ook nog heen en aangezien het weer niet fantastisch was ga ik daar later een foto van laten zien ;)

Tussen alle tripjes met slecht weer door schijnt hier gelukkig ook de zon wel eens en hoewel we in een stad wonen zijn hier over strandjes binnen handbereik. Als ik mijn vriendjes mag geloven heb ik inmiddels een lekker kleurtje op mijn gezicht, vanuit mijn perspectief betekent dat: sproetjes overal en een vervellende neus ;) Desalniettemin is het heerlijk om je vrije uurtjes te besteden op een rustig strandje met een zonnetje, je vrienden en een voetbal.. en dat terwijl je in de stad woont..

Ik hoop dat alles bij jullie ook goed gaat, ik zie in ieder geval dat jullie een prima nazomer hebben daar. Voor mij is het aftellen toch wel echt begonnen nu hoor, school is bijna afgelopen, geen colleges meer dus lange dagen achter boeken en pc… Nog 48 dagen totdat ik eindelijk als een debiel vriendinnetje op het vliegveld mag staan om Hans op te halen en dat voelt toch nog echt als te lang.. Voor de rest, over precies 80 dagen land ik op Schiphol en ben ik weer beschikbaar ;)

Liefs uit Nieuw Zeeland en hou me vooral op de hoogte van al jullie avonturen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 20 Mei 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 7582

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: