Examens, een baan en afscheid - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van José Straver - WaarBenJij.nu Examens, een baan en afscheid - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van José Straver - WaarBenJij.nu

Examens, een baan en afscheid

Blijf op de hoogte en volg José

10 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Hier ben ik weer met een klein verhaaltje en deze keer is het eerlijk gezegd een beetje geboren uit studie-ontwijkend gedrag ;) Het is hier de officiële laatste week dus voor mij betekent dat nog twee examens (morgen en woensdag) en dan zit mijn schoolwerk erop. Ik zit nu braaf aan de keukentafel, die heb ik professioneel volgegooid met al mijn zooi, van lecture notes tot mijn computer en van een kop thee tot boterhammetje met pindakaas. Studeren gaat dus wel goed zo, en het einde is in zicht! En het lieve kaartje van de oma en opa van Hans maakt het allemaal veel leuker hier voor de laatste loodjes :)

Vorige week heb ik goed nieuws gekregen op een dood normale donderdag: ik heb een baan :) na een hilarisch sollicitatie gesprek, wat eigenlijk meer een 'lijst met tips voor vette dingen die ik toch echt moest doen in Nieuw Zeeland' was, ben ik aangenomen bij Function Staff. Dit is een bureau wat personeel verhuurt voor evenementen, van chique diners en galafeestjes tot op je slippers drankjes maken op een strandfeestje. Ik heb er inmiddels twee diensten opzitten, een chique diner en een kickbox gala. Nu kan ik dus ook zeggen dat ik ooit bij een kickbox wedstrijd ben geweest, jammer genoeg kreeg 1 van de boxers precies mijn blessure tijdens een gevecht recht voor mijn ogen, niet echt iets wat je 10x in vertraagde herhaling op een groot scherm hoeft te zien. Komende weken kan ik via een online portal zelf mijn diensten kiezen en kan ik lekker veel aan de slag. Bijkomend voordeel: het betaald 2x zo goed als de Nederlandse horeca ;)

Helaas is het ook de week dat iedereen vertrekt.. De flat begint leeg te lopen, mensen sjouwen hun hele hebben en houden naar auto's en busjes en mijn vrienden gaan er ook bijna vandoor.. Zaterdag staat er een afsluitend dagje strand op het programma met een bbq als diner. Zondag vertrekken Kris en zijn vriendin voor twee maanden rondreizen en maandag om 23.55u vertrekt het vliegtuig van Alizee, zij gaat weer terug naar Lyon. Dus vanaf volgende week maandag 23.55u zijn Ahmed en ik helemaal alleen hier, dat zal wel even wennen zijn maar gelukkig zijn de tripjes in Europa al gepland om elkaar weer snel te zien. Zo wordt Tilburg overvallen tijdens mijn verjaardagsweekend ;)

Voor de komende weken heb ik niet veel op de planning staan behalve werken, werken, werken en hopen dat de tijd snel gaat zodat het 15 december is en ook ons avontuur eindelijk kan beginnen. Ik denk dat het voorlopig dus rustig zal blijven hier, alhoewel ik jullie graag op de hoogte hou van mijn werkervaringen en wellicht ga ik met Ahmed en Hassan nog wel op een paar dagtripjes, wie weet..

Veel liefs uit Auckland allemaal :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 20 Mei 2014
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 7587

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: