Nog 3 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van José Straver - WaarBenJij.nu Nog 3 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van José Straver - WaarBenJij.nu

Nog 3 nachtjes slapen...

Blijf op de hoogte en volg José

12 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Na een maandje stilte heb ik een kleine update voor jullie vanaf de andere kant van de wereld :)

Ik ben druk aan het werk en heb al een heleboel 'eersten' meegemaakt: mijn eerste kickbox gala, mijn eerste live-tv optreden (rugby awards), de burgemeester van Auckland gezien, de minister-president van Nieuw Zeeland gezien, de president van het grootste land in Azië gezien, mijn eerste paarden races meegemaakt.. Een lange lijst met genoeg nieuwe indrukken en natuurlijk ook geld verdient tijdens het werken bij deze evenementen.

Naast werken geniet ik van het gezelschap van mijn Arabische vrienden, aangezien ik logeer bij Ahmed en Hassan. Ik ben inmiddels helemaal geïntegreerd in de Saudi cultuur (volgens de mannen) en heb weer een aantal nieuwe vrienden gemaakt. Zo zijn we met een aantal naar de eerste screening van 'The Hunger Games: Mockingjay part 1' geweest om 12.01 in de nacht. Ook heb ik voor het eerst in mijn leven paard gereden met Ahmed en Hassan. Ik kreeg een heel lief paard, genaamd Grace, die nogal hield van rennen en in het water spelen (hoezo goeie match?). Het was boven verwachting leuk op de pijn in mijn kont na, die bleef aanhouden tot drie dagen na het avontuur helaas.

Hoewel werken en goed gezelschap van vrienden een goed tijdsverdrijf is ben ik natuurlijk stiekem alleen nog maar aan het aftellen totdat ik Hans kan ophalen van het vliegveld. Gelukkig is het bijna zover: maandagochtend om 7u lokale tijd sta ik als een klein kind zo blij voor de deuren op het vliegveld om hem om zijn nek te springen. Na de nodige knuffels gaan we onze hele coole auto ophalen, deze heeft een tent op het dak zodat we kunnen kamperen, en gaan we richting Coromandel. Hier heb ik een heel leuk verblijf geboekt voor onze eerste nacht, in de bossen met schitterend uitzicht over water en natuur, welkom in Nieuw Zeeland!

De komende maand gaan we op onze roadtrip richting het zuider eiland, kamperen we onderweg, zien we pinguins en zeeleeuwen en dolfijnen, wandelen we door mooi natuur, vieren we kerst in de zon op het strand, luiden we het nieuwe jaar in in Queenstown 12u eerder dan dat jullie dat doen en gaan we overal enorm van genieten.

Ik ga mijn best doen om jullie af en toe op de hoogte te houden zodra er een wifi verbinding is. Eindelijk gaat voor mij ook het avontuur beginnen om dit land eens wat nader te verkennen.

Tot snel allemaal!
Liefs uit Auckland

  • 12 December 2014 - 08:59

    Rowen:

    Geniet ervan samen scheet!!!! Komt helemaal goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 20 Mei 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 7586

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: