Eerste daagjes Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van José Straver - WaarBenJij.nu Eerste daagjes Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van José Straver - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes Auckland

Blijf op de hoogte en volg José

13 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

En dan ben ik ineens toch echt aan de andere kant van de wereld. Niet dat het qua weer veel uitmaakt want het is hier bewolkt en regenachtig ;)

De reis hier naar toe was een hele uitdaging: lekker precies op tijd richting de gate op schiphol, stinkende kerel naast me in het vliegtuig (ja dat had ik de weken ervoor al geroepen dat dat precies mij zou overkomen en jawel, scheten laten en stinken naar alcohol, feest), lang wachten in Guangzhou waar echt niks te beleven is en ze nog nooit van WIFI hebben gehoord, een veel te klein vliegtuig naar Auckland (leuk zo'n boeing 787 maar mijn benen kunnen helaas niet in mijn nek mensen), oja en het eten.......
Uiteindelijk mag ik niet klagen want ik ben veilig aangekomen in Auckland. Meteen verwelkomt (sorry als dit een typfout is juffrouw Mieke/Sas) met een HAKA van de All Blacks die toevallig (of speciaal voor mij natuurlijk) op het vliegveld waren. Na een paar uurtjes wachten op een meisje uit Hongkong zijn we samen met de bus richting de campus gegaan.

Mocht je je ooit afvragen waarom Aziatische mensen zo lopen te rennen, die hebben werkelijk stress om alles! Gate verandering? RENNEN! Bus rijd al 20 minuten zonder stoppen maar je hoeft er nog niet uit? RENNEN! en natuurlijk is dit heel grappig aangezien het in Auckland nogal heuvelachtig is en je met zo'n korte beentjes niet veel sneller vooruit komt dan ik als ik gewoon loop ;)

Mijn kamer hier is top, uitzicht op de Skytower (ja google dat maar even, je kunt het slechter treffen) en een heerlijk bed. Gelukkig lijkt ook de jetlag zover mee te vallen dus kan ik er lekker op uit om de stad eens te gaan verkennen.

Gisteren (voor jullie is dat nog vanmorgen) ben ik met een aantal Amerikanen naar het park gegaan, lekker potje voetballen en rugby'en. Uiteraard vanmorgen (ja bij jullie afgelopen avond) de wedstrijd van Nederland gekeken met een aantal Nederlandse mannen. Daarvoor hangt hier beneden in de aula een schitterend asociaal grote tv.

Dus, nu weten jullie dat hier alles goed gaat, ik zal proberen af en toe wat avonturen te delen vanaf de andere kant van de wereld.

Broer, ik heb de camera nog niet echt gebruikt dus foto's volgen nog ;)

  • 13 Juli 2014 - 02:05

    Maartje:

    Gaaf nou mag ik spammen op jouw waarbenjij berichtjes! ;)

    Maar klinkt op t wachten gedoe na dan meer dan prima!


  • 13 Juli 2014 - 11:23

    T:

    Goed om te horen. Veel plezier

  • 17 Juli 2014 - 13:53

    Willy:

    Blijf schrijven dan blijf ik volgen,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 20 Mei 2014
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 7606

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: