Ontdekken, ervaren, genieten :) oja, mn camera.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van José Straver - WaarBenJij.nu Ontdekken, ervaren, genieten :) oja, mn camera.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van José Straver - WaarBenJij.nu

Ontdekken, ervaren, genieten :) oja, mn camera....

Blijf op de hoogte en volg José

20 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Wat een gek idee, dat ik probeer een leuk verhaal te vertellen over mijn avonturen van afgelopen week en ik eigenlijk alleen maar kan denken aan het vliegtuig.. Iedereen heeft wel een link met iemand die in het vliegtuig zat, collega, leraar, vrienden, familie.. Hopelijk kan ik jullie een beetje afleiden voor 5 minuten door mijn afgelopen week even door te nemen :)

Één vrije week voordat mijn colleges beginnen, what to do? Gelukkig heb ik inmiddels een groepje andere internationale studenten ontmoet (vooral Duitsers want ja die heb je hier ook overal) en zo gingen wij op avontuur. De stad ontdekken, wat een schitterende haven hebben ze hier. Lekker met een zonnetje, kopje koffie en een blueberry muffin naar de bootjes kijken. *goh wat is het mooi hier, moet ik eigenlijk een foto van maken.. aaah camera vergeten*
Over blueberry muffins gesproken, die zijn hier bijzonder groot en enorm lekker dus die komt nog wel eens voorbij de komende maanden denk ik ;)

Mochten jullie het nog niet weten, Auckland is gebouwd op oude vulkanen en maak niet dezelfde fout als ik door te denken dat er dus ergens in de stad een bergje is... NEEEEEE de hele stad gaat op en neer, en dan weer op en neer... Gratis work-out dus meneer de T ;)

Om dit bergachtige landschap eens wat beter te bekijken hebben we Mount Eden bezocht. Een berg/heuvel midden in Auckland, schitterend uitzicht als je eenmaal boven bent. Klimmen en klauteren door de bosjes en over modderige hellinkjes, super leuk natuurlijk maar er bleek aan de andere kant van de berg ook gewoon een asfalt weg te zijn, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? En dan sta je op een berg, schitterend uitzicht over heel Auckland, zelfs een mooie regenboog verwelkomt ons. *goh wat mooi hier, daar moet ik eigenlijk een foto van maken.. aaah camera vergeten*

Een dagje weggaan dan maar? Waarom niet.. Dus met de ferry op naar Waiheke eiland, schijnt een stukje paradijs in Auckland te zijn op 35 minuten varen en daar is niks van gelogen. Schitterende natuur, lekker klimmen en klauteren door bossen en modder, heeeeerlijk!! Uiteraard mag niet ontbreken dat we de zonsondergang hebben bekeken van boven op de berg, uitzicht over water, de zon die achter een berg verdwijnt en weer tevoorschijn komt om in de zee te zakken, wat kunnen simpele dingen toch mooi zijn. *goh wat mooi hier, daar moet ik eigenlijk een foto van maken.. aaaah camera niet vergeten :)*

De overige dagen hebben we lekker rond gewandeld, winkels bekeken, goedkoop eten gezocht, lekker in het park gehangen, van het weer genoten, eigenlijk alles wat jullie in Nederland ook doen maar dan met 30+ graden ;)

Dan nog even over mijn camera onhandigheid. Als beginnend fotograaf die niet gewend is aan het hebben van zo'n ding, komt het nogal eens voor dat ik hem vergeet mee te nemen waardoor ik foto's moet maken met mijn telefoon, hoe chinees van mij he. Ik heb inmiddels een camera tas besteld, op aanraden van mijn grote broer, en ik hoop dat ik het nu iets minder vaak vergeet. Ik zal een paar foto's toevoegen van Waiheke eiland en ja, ik zie ook wel dat dat ding fantastische plaatjes maakt ;)

Hopelijk houden jullie het allemaal een beetje uit in de tropische hitte, hier is het rond de 13 graden en momenteel bewolkt dus mijn oranje trui wordt veelvuldig gebruikt. Voor de mensen die de kermis gaan bezoeken: ik baal er wel een beetje van dat ik dat mis dus win een knuffel voor me en stuur me de foto ;)

Liefs uit Auckland en morgen begint dan echt het grote mensen leven met colleges van 10u 's morgens tot 9u 's avonds (hierdoor mis ik de welkom Bingo dus daar ben ik niet zo blij mee!)

  • 20 Juli 2014 - 10:41

    Rowen:

    Hoiii! Fijn dat je het naar je zin hebt! Wat een leuk verhaaltje om te lezen. Lekker typisch jose haha. Ik vind ze fotos nog steeds mooi hoor

  • 25 Juli 2014 - 16:32

    Riet Brink (collega Van Gerard):

    Hallo José, gezellig om je verhalen te lezen. Hoe gingen de eerste dagen op de universiteit?

  • 27 Juli 2014 - 23:40

    José:

    Leuk om van iedereen te horen dat mn verhaaltjes leuk zijn :)
    Rowen, het is hier maar koud haha maar wel echt super leuk!
    Riet, wat leuk dat je mijn verslagjes leest en hoorde van papa dat je hier familie hebt, wat is de wereld toch klein soms.
    Ik schrijf snel een verhaal over mijn eerste colleges en mijn te gekke maori weekend maar nu eerst braaf naar de universiteit.
    Tot snel allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 20 Mei 2014
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 7605

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: