Meer colleges, workshops en een roadtrip :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van José Straver - WaarBenJij.nu Meer colleges, workshops en een roadtrip :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van José Straver - WaarBenJij.nu

Meer colleges, workshops en een roadtrip :)

Blijf op de hoogte en volg José

07 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Inmiddels zit ik bijna aan het einde van mijn derde collegeweek, ken ik mijn weg op de (nogal ruim opgezette) campus, weet ik de beste koffie tentjes/de goedkoopste sushi/de beste en goedkoopste dumplings te vinden en beginnen ook de 'ik mis...' gevoelens te komen.

Eerst maar eens over mijn school dingen want dat is toch de belangrijkste reden dat ik hier zit. Het lijkt er steeds meer op dat ik heel slim mijn vakken gekozen heb want de meeste colleges kan ik mee praten over alles en lijk ik enorm intelligent. Op zich natuurlijk wel een goed gevoel dat je alles al weet maar een beetje meer uitdaging zou ook welkom zijn. Ik klaag verder niet want ik maak veel vrienden bij docenten door actief betrokken te zijn bij de lessen en de goede onderwerpen te kiezen voor een aantal essays die ik moet schrijven :)

Zoals al eerder gezegd geloof ik is boodschappen doen hier enorm duur maar ik zou geen goede student zijn als we inmiddels al hebben uitgevonden hoe we hier toch redelijk gezond en goedkoop aan onze maaltijden kunnen komen. Uitverkoop avonden (ja na 12u meestal) bij supermarkten, de groente kraampjes in achterbuurten en de halal-slager blijken een uitkomst. Daarnaast kun je hier belachelijk goedkoop eten krijgen als je het niet zelf maakt: sushi, dumplings, chinees, thai, noem maar op en je hebt goed en gezond gegeten voor minder dan 3 euro, nou daar kun je hier letterlijk zelf niet voor koken.

Dan het hoogtepuntje uit de afgelopen 1.5 week: ROADTRIP!!!!!!

11 mensen, 1 auto, 1 busje en op naar Waitekere en Piha :) watervallen, jungle en een schitterend strand zo vertelde Google ons. Ik was aangewezen bestuurder voor het busje omdat ik 'de oudste ben dus het meest betrouwbaar' en aangezien er een aantal meiden naar eigen zeggen al niet erg overtuigend kunnen rijden aan de rechterkant van de weg durfden ze al helemaal niet te rijden aan de linkerkant van de weg. Geen probleem hoor, ik rij wel.. oh het is een automaat? Sorry allemaal dat jullie af en toe ff bijna door de voorruit vliegen omdat ik per ongeluk de rem in trap omdat ik denk dat ik de koppeling moet hebben (is maar 2x gebeurd dus geen paniek mensen). Hilariteit al om wanneer er een auto tegemoet kwam en iedereen toch echt dacht dat we aan de verkeerde kant van de weg reden, kleine gilletjes en gekke geluiden tot gevolg :)

Eerst naar Piha, een schitterend strand waar je in de zomer over de hoofden kunt lopen. Gelukkig was het nu compleet uitgestorven op een verdwaalde hond met baasje na. Schitterende rotsen die omhoog komen uit de zee, grotten, een verlaten huisje, een bewoond huisje (leuke pensioen plek pap) en lekker uitwaaien. Op aanraden van de lokale kiwi's beginnen we een beklimming van de hoge berg, dwars door jungle over een redelijk begaanbaar paadje. Klimmen, klauteren (ja mijn knie kan dat ja) en je waant je in Zuid-Amerika met lianen, palmbomen en het zweet wat door je bilnaad loopt van de luchtvochtigheid, en oja het was schitterend weer met zon en 20 graden dus dat hielp ook ;)
Uiteraard een adembenemend uitzicht als je eenmaal de top bereikt na een uurtje berg op. 'Jongens, we moeten ook weer naar beneden'..... Het afdaal avontuur begon na zo'n kleine 5 minuten en over de weg naar beneden kan ik heel kort zijn: glibberen, glijden, modder ipv zweet in je bilnaad en ik heb nog spierpijn van het lachen :D Iedereen was dan ook blij toen we achteraf ontdekte dat we eigenlijk via die weg omhoog hadden gemoeten en we dus de route achterstevoren hadden genomen...

Eenmaal beneden, op weg naar de beste Fish and Chips van Nieuw Zeeland volgens de kiwi's. Of het de beste is kan ik niet zeggen maar het was veeeeeeeel, lekker en het Engelse accent van de verkoper maakte het geniaal.

Na het uitbuiken op het strand, kijkend naar surfende jongelui, reden we verder naar Waitakere Ranges. Dit is een groot natuurgebied beschermt door de overheid waar je kunt wandelen, klimmen, paardrijden, mountainbiken, hardlopen (je kunt het zo gek niet bedenken of mensen doen het hier op nagenoeg onbegaanbaar terrein). Waitakere staat vooral bekend om watervallen en schitterende natuur, KLOPT!! :D
Heerlijk rustig, bijna niemand te zien, de mannen die allemaal Tarzan proberen na te doen in de jungle, de vrouwen die zeuren over vieze schoenen, wat een avontuur :)

Moe maar voldaan stapten we weer de auto in om terug te gaan naar Auckland, het was slechts 40min rijden dus dat was fijn. Iedereen plofte uitgeput op de bank en na een paar biertjes was het dan ook snel gedaan met de pret, hoewel een enkeling stug volhield en zelfs nog de kroeg heeft gehaald. Geen zorgen, ik niet want ik moest het busje 's morgens om 8u inleveren (ow had ik gezegd dat ik hem ook om 8u 's morgens had mogen ophalen??). Gelukkig was Kris, een Duitse jongeman, zo vriendelijk om met mij mee te gaan de volgende ochtend, inclusief kater en slaapgebrek van zijn kant overigens ;)

Zoals jullie kunnen lezen vermaak ik mij tussen het studeren door prima. Doordeweeks veel lezen, naar lessen en de bieb van binnen zien zodat we in het weekend leuke dingen kunnen doen :)

Dit neemt niet weg dat ik dingen begin te missen. Schrik niet, ik mag niet klagen en heb zeker geen heimwee maar het zijn de kleine dingen die je doen beseffen dat je het toch thuis ook verdomd goed hebt. De mensen die je begrijpen, je accepteren voor wie je bent, waar je jezelf kunt zijn en niet iedereen te vriend hoeft te houden, de mensen waarbij 1 blik genoeg is, de mensen die weten dat je niet zo knuffelig bent ;) Die mensen mis ik, het is nog aftasten welke mensen je echt aardig vinden en wie er maar doen alsof. Dus lieve mensen, bedankt voor alle berichtjes hoe onzinnig soms ook, de mailtjes, kaartjes, kleine dingetjes want jullie maken me blij en zo voel ik me toch een beetje thuis zo ver weg!

Tot de volgende keer!

  • 12 Augustus 2014 - 17:38

    Riet Brink:

    Hallo José,
    Wat leuk om he verhaal weer te lezen, joh wat zie je mooie dingen. Ja thuis is alles anders, naar dit is een geweldige ervaring. Geniet er nig van, ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Groetjes, Riet

  • 17 Augustus 2014 - 16:53

    Oom Tom En Tante Rita:

    Hoi Jose,
    Wat een leuk verslag en wat beleef je veel met andere jonge mensen. Mooi hoor, geniet ervan en maak zo vrienden voor het leven. Zo deed Rino het ook en die heeft in veel landen mensen die hij kent of die hem kennen en dan ook als ze in de "buurt" zijn bij elkaar logeren.
    Tot je volgende verslagje en wij denken aan je, getuige dit briefje.
    oom Toom en Tante Rita

  • 21 Augustus 2014 - 22:33

    Tante:

    Hoi José,
    Zo te lezen heb jij het goed naar je zin, en wat schrijf je leuk. (verdomd kleine letters zeg) Ook de foto's vertellen veel, het is daar ook prachtig zo te zien. Ja, het missen van sommige -zeg het kleine- dingen kan ik begrijpen, je kan zo niet even naar huis om bijvoorbeeld bij te praten, maar met zoveel jonge lui om je heen kan je misschien ook wel weer snel relativeren.
    Trouwens, het duurt niet lang meer of je ontmoet je ouders, mooi hè? Die konden niet eerder want Gerard heeft eerst onze 3 tafels op geknapt, die hebben het gered en zijn nu weer zo goed als nieuw, en daar zijn we erg blij mee. Het huis is mooi geworden alleen, we zitten nu nog in een aquarium.
    De gordijnen moeten nog komen, vloerkleden en diverse meubelen. Laat ik jou hier verder niet mee lastig vallen want alles gaat goed komen. Ik hoop dat jij in deze situatie veel ervaring op gaat doen en het naar je zin blijf houden, ben daar eigenlijk niet bang voor hoor.
    Heel veel groetjes en liefs,
    Tante

  • 05 September 2014 - 09:59

    Arie En Annie:

    Hoi José,

    Leuk te lezen dat het goed met je gaat aan de andere kant van de wereld. Veel nieuwe contacten en indrukken die je binnenkort ook met je ouders kan delen. Wij denken dat de tijd wel om zal vliegen en dat je later op een mooi stuk ervaring terug kan zien.

    Goede studietijd en intussen ook veel plezier met de groetjes van Arie en Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 20 Mei 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 7599

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: